Aktuellt


Organisation

Posted by on 11:56 in Nyheter | 0 comments

Organisation

Fortsatt tillväxt med fokus på flexibel organisation

Ganska precis tre år sedan starten och det som från början var en liten uppstickare i prefab-branschen har nu vuxit sig till en stark aktör som etablerat sig på marknaden. Den snabba tillväxten ställer högre krav organisatoriskt och Stefan Abrahamsson, Affärschef Göteborg/Borås, har nyligen blivit utsedd till vice Vd.

Stefan berättar om hur han och vd Hans ska fördela arbetet emellan sig:
– Planen är att jag succesivt ska ta över det operativa ansvaret för att Hans ska kunna frigöra tid till ett mer övergripande arbete kring styrning och vidareutveckling av bolaget. Vi kommer att ha en tät dialog kring samtliga delar.

– Jag kommer parallellt med detta fortsätta mitt uppdrag som säljare. Den viktigaste faktorn för att vara ett framgångsrikt företag är att ha goda, långsiktiga kundrelationer. Detta skapar vi genom att ha kompetent personal och duktiga samarbetspartners som ges möjlighet till att ligga steget före och då kunna agera på ett professionellt sätt gentemot våra kunder, fortsätter Stefan.

Stefan ser väldigt positivt både på bolagets utveckling och sitt nya, utökade, ansvar. Han berättar att han brinner för utveckling och är väldigt glad över att få vara delaktig i företagets utveckling. Han påpekar dock att med ganska få anställda så är givetvis samtliga medarbetare delaktiga i företagets utveckling.
– Alla har påverkan på både beslut och utveckling, säger Stefan.

– Prefabsystem Syd har växt fort och växer ytterligare med både säljare och projektledare. Målet framöver är att anställa riktigt duktiga anbudskonstruktörer som främst kommer att jobba nära oss säljare i ett tidigt skede. Men de kommer även att ha en övergripande roll i våra pågående stomprojekt, berättar Stefan vidare. Projektledarsidan kan också behöva stärkas ytterligare i takt med kommande uppdrag.

Trots en hög procentuell ökning av anställda under kort tid menar Stefan att det inte är negativt på något sätt:
– Nej, samtliga som har kommit in har haft lång erfarenhet av branschen och en kort startsträcka. Fler medarbetare skapar dessutom precis den flexibilitet som organisationen behöver för att kunna leverera på högsta nivå, avslutar han.

Läs mer om våra projekt.

En ettårs-jubilar

Posted by on 12:36 in Nyheter | 0 comments

En ettårs-jubilar

Du kom in som förste anställd för lite drygt ett år sedan. Hur har året varit Gunnar?

Det har varit jätteroligt och spännande! Det kommer ju nya utmaningar hela tiden och är ett annat sätt att jobba på för mig än tidigare. Personligen passar det mig perfekt!

 

Finns det något projekt som varit mer intressant att driva än andra?

Jag skulle nog säga Mekonomens höglager i Strängnäs, även om jag började med ICON-projektet. Det beror nog mest på att jag  var med från början. ICON hoppade jag in i mitt i.

 

Hur tycker du att ert helhetskoncept, där leverans och montage ingår, påverkar din roll?

Helhetskonceptet ligger i tiden och det är vad som efterfrågas, så det är helt rätt. När det kommer till montage och leverans är det sånt jag jobbat med innan så det är inga konstigheter. Den stora skillnaden är projekteringstiden där min roll är helt ny för mig.

 

Gunnar sitter på Växjö-kontoret och nås på
0725-400 299 eller gunnar@prefabsystemsyd.se

Invigning Kungsbacka

Posted by on 3:27 in Nyheter, Uncategorized | 0 comments

Invigning Kungsbacka

Välbesökt invigningsmingel

Kungsbacka-kontoret har varit på rull i ungefär ett halvår och vår vana trogen väntar vi ungefär så länge med att bjuda in till invigning ?. I torsdags var det så dags; vi bjöd in till mingel, musik, dryck och tilltugg.

Leverantörer, samarbetspartners och kunder var på plats i våra fina lokaler och förgyllde kvällen tillsammans med oss. Vi blev serverade god mat från Matverket i Kungsbacka och trubadur Simon spelade gitarr och sjöng. Stort tack för fina ord och gåvor under kvällen och inte minst tack till alla er som kom och invigde kontoret med oss!

Vi hoppas kunna bjuda in till mingel snart igen, ni har väl inte missat att huvudkontoret i Växjö flyttar in i ICON nästa år?

 

Prefabystem Syd flyttar

Posted by on 3:18 in Nyheter | 0 comments

Prefabystem Syd flyttar

Växjös vackraste utsikt blir vår!

Om lite drygt ett år går flyttlasset för Prefabsystem Syds huvudkontor i Växjö. Helt nya och anpassade kontorslokaler står då klara på våning 16 i ICON Växjö. En byggnad som man ansvarat för stomentreprenaden till:

Det känns fantastiskt att vi nu har gjort klart med en flytt till ICON. Framför allt eftersom vi har varit med under resan och byggnationen på ett lite annat sätt än de flesta övriga hyresgäster. Även om vårt arbete på ICON sedan nästan ett år tillbaka är avslutat har vi med spänning följt projektet, säger VD Hans Lindfors.

ICON Växjö blir en toppmodern byggnad med miljösmarta och inspirerande kontor.

Pressmeddelande från ICON Växjö.

Ny kollega sälj

Posted by on 1:00 in Nyheter | 0 comments

Ny kollega sälj

Hej Mårten!
Du har ju varit igång i lite drygt 4 månader nu.
Hur känns det, har du hunnit bli varm i kläderna?

– Jo, har varit igång sedan september och tycker att jag sakta men säkert börjat bli varm i kläderna. De första månaderna har gått fort och det känns verkligen som att både jag själv och mina nyanställda kollegor här på Västkusten har fått en rivstart.
Vi har alla tre redan hunnit med att teckna kontrakt för nya stom-projekt!

 

Hur ser du på din roll här på Prefabsystem Syd och
hur skiljer den sig mot dina tidigare erfarenheter?

– Det känns skönt att jobba i en lite mindre organisation jämfört med mitt tidigare arbete. Här på Prefabsystem Syd har vi korta beslutsvägar och en avsevärt enklare och effektivare administration. Detta skapar mer tid för att fokusera på det som verkligen är viktigt, att driva våra projekt och att skapa nya affärer.

 

Vad skulle du säga är er största styrka som företag?

– Vi är flexibla och produkoberoende vilket gör att vi alltid har möjlighet att välja den produkt som vi anser vara mest lämplig för projektet. Vårt stora nätverk av leverantörer gör att vi ofta kan erbjuda riktigt vassa leveranstider när det krävs.

 

Mårten sitter på Kungsbacka-kontoret och nås på
0725-400 971 eller marten.holmberg@prefabsystemsyd.se

Delägare går i pension

Posted by on 1:59 in Nyheter | 0 comments

Delägare går i pension

Peter Gustavsson har gått i pension

Efter 2,5 år som en av grundarna och delägare i Prefabsystem Syd gick Peter Gustavsson vid årsskiftet i pension. Hans Lindfors, grundare och vd, driver bolaget vidare i samma anda som de före detta kollegorna byggde sin vision och affärsidé på: en liten oberoende aktör med ett helhetskoncept för prefabricerade stomsystem.

 

– Det känns såklart lite vemodigt att Peter och jag inte gör det här tillsammans längre. Utan Peter hade jag nog aldrig startat denna resa! En resa som hela tiden tar sig lite nya riktningar med tanke på vår utveckling under det senaste året, säger Hans.

Stort tack Peter för spännande och utvecklande år tillsammans. Varmt lycka till med projekten på hemmaplan!

 

Mårten Holmberg, med lång erfarenhet av sälj inom Småland, Blekinge och Östergötland, blir en självklar ersättare till Peter på säljområdet.

Hans Lindfors och Peter Gustavsson, Prefabsystem Syd AB

Hans Lindfors och Peter Gustavsson, Prefabsystem Syd

God Jul och Gott Nytt År!

Posted by on 10:17 in Nyheter | 0 comments

God Jul och Gott Nytt År!

Vilket år! Snabbt har det gått och mycket har hänt. Många nya projekt har sålts in och pågående projekt har avslutats. Det är oerhört givande att vara en del i utmanande projekt. Likväl är det en skön känsla att avsluta och känna sig nöjd med sin insats. Den största förändringen som 2017 har bjudit på är ändå att vi startat upp vårt kontor i Göteborg och har blivit nio underbart kompetenta och härliga människor i vårt team! Det känns fint att ha med sig in i julledighet och vila inför 2018.

Vi vill önska alla er alla; kunder, leverantörer, samarbetspartners och vänner, en fridfull jul! Vår julgåva detta år går till Rädda Barnen och deras arbete för barn i krigsdrabbade områden.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
önskar alla medarbetare
på Prefabsystem Syd

Nytt kontor i Göteborg

Posted by on 9:57 in Nyheter | 0 comments

Nytt kontor i Göteborg

Göteborgs-kontoret har öppnat!

Under hösten har Prefabsystem Syds Göteborgs-kontor tagit form. På papperet men också fysiskt. Våra nya säljare och affärschefer Mårten, Lars och Stefan finns sedan en tid tillbaka på plats i våra fräscha, nyrenoverade lokaler belägna i Kungsbacka.
Kontoret har gott om plats så att vi ska kunna expandera ännu mer och inom en snar framtid är det inte helt otroligt att vi har en eller ett par projektledare med på tåget.

Nya kontoret i Kungsbacka – vi är igång!

Göteborgs-regionen är en stadigt växande marknad och det känns viktigt att finnas representerade på plats för att på riktigt kunna konkurrera om projekten. Med den här satsningen känns det som att vi har tagit ett stort och viktigt kliv framåt i företagets sikte på att bli den självklara samarbetspartnern för prefabricerade stomsystem. Vi är igång – och på gång!

Fräscha, nyrenoverade lokaler med gott om plats för att växa ytterligare

 

Vem har sagt att kontor är tråkiga?

Ny kollega ekonomi/administration

Posted by on 11:36 in Nyheter | 0 comments

Ny kollega ekonomi/administration

Välkommen ombord Michaela, vad gjorde du innan du började hos oss?

– Då jobbade jag som säljare i två olika butiker. Idag är jag kvar i ena butiken parallellt med jobbet på Prefabsystem Syd. Jag är utbildad stylist och Makeup Artist sedan tidigare och driver även ett eget företag i den branschen utöver mina jobb idag.

 

Vad kommer din uppgift att vara här?

– Jag skulle säga att jag är företagets ”allt i allo”. Jag sköter framför allt den administrativa biten med pappershantering, betalning av fakturor samt en del av ekonomin. Inom kort kommer jag även sköta bokföringen och konteringen. Utöver det så bokar jag alla resor för projektledare och säljare, påminner alla om månadsrapporter samt ser till att kaffet är klart till klockan 9, haha!

 

Det händer otroligt mycket inom företaget just nu. Flera nya kollegor, nytt kontor i Göteborg, hur känns det?

– Det känns verkligen superkul att vi växer och blir fler i företaget! Bara sedan i somras har det tillkommit fem personer och till årsskiftet även en sjätte. Kontoret i Kungsbacka blev över alla förväntningar och det finns nu gott om utrymme för att bli fler. Jag är superstolt över att få vara del av något min pappa startat upp och ser fram emot många år inom företaget!

 

Michaela sitter på Växjö-kontoret och nås på
0725-400 188 eller michaela.lindfors@prefabsystemsyd.se

Nytt kontor och nyrekrytering

Posted by on 10:00 in Nyheter | 0 comments

Nytt kontor och nyrekrytering

Vi rekryterar och öppnar kontor i Göteborg

När leveransen av Icon Växjös 21 våningar höga prefabricerade stomme nu är klar siktar Prefabsystem Syd på nästa nivå. Efter bara 2 år i branschen startar Växjöföretaget upp ett kontor i Göteborg. Siktet är inställt på att bli den självklara samarbetspartnern för prefabricerade stomsystem.

”Göteborgsregionen växer och kommer att utvecklas något enormt under lång tid framöver. Vi har ett helhetskoncept som står sig starkt och vill vara en del av den utvecklingen. Med den riktning företaget har tagit under de första två åren i åtanke känns detta som ett självklart steg att ta” säger Hans Lindfors, VD Prefabsystem Syd

För att lyckas med detta har viktiga rekryteringar gjorts. Från Strängbetong kommer tre erfarna säljare, Lars Josefsson, Mårten Holmberg och Stefan Abrahamsson att stärka upp Prefabsystem Syds organisation. Ytterligare rekryteringar av projektledare och konstruktörer kommer att behövas framöver.

”Vi letar efter erfarna personer med stor branschkännedom, som snabbt kan bli självgående” säger Hans Lindfors.

Kontakt
Hans Lindfors, VD Prefabsystem Syd
hans@prefabsystemsyd.se

Bisnode

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Prefabsystem Syd

UC sigill